LinkedIn YouTube Vimeo SlideShare
Menu

Blue Ocean Strategy

Hjem » Ordbog » Blue Ocean Strategy

Med en Blue Ocean Strategy handler det om for virksomheder at udvikle en strategi, der gør virksomheden unik på markedet. Lykkedes det for virksomheden udvikle en blue ocean strategy, vil de befinde sig i et blåt havvand, hvor der ikke er andre end virksomheden selv i sigte.

For at kunne skabe en unik strategi er det, ifølge Blue Ocean Strategy, vigtigt at frigøre sig fra konkurrenter og øge efterspørgslen på virksomhedens produkter. Man skal som virksomhed derfor undgå markeder med høj konkurrence og i stedet forsøge selv at skabe et marked.

Når en virksomhed har positioneret sig på et marked er det vigtigt at holde potentielle konkurrenter væk. Det kan virksomheden gøre ved at videreudvikle på sine produkter og være innovativ.

Blue Ocean Strategy handler altså om at vejen til succes skal findes i en unik strategi der placerer virksomheden på et uudforsket marked.

Der er delte meninger om, hvorvidt blue ocean strategy er en holdbar metode.

Denne ordforklaring bringes til dig af iværksætter og foredragsholder Jonathan Løw. Du finder forklaringer på flere end 100 ord indenfor innovation, disruption, ledelse og innovation.

blue ocean strategy

Gratis månedlig inspiration

Flere end 10.000 ledere, iværksættere og ildsjæle modtager mit månedlige nyhedsbrev med artikler, videoer, links m.m. Vil du også inspireres?

Jonathan Løw
Share This