LinkedIn Facebook YouTube Vimeo SlideShare
Menu

Conversational systems

Hjem » Ordbog » Conversational systems

Vi har både droner, robotter og de første selvkørende biler – og i fremtiden kommer der mere og mere til. Derfor er det også nødvendigt for os at opfinde innovative metoder til at kunne kommunikere med disse ting – og med hinanden via de forskellige teknologier. Det betyder, at der er behov for teknologier, der kan opfylde tovejs-interaktioner, og det er netop her conversational systems kommer ind i billedet.

Samtale er ikke kun for mennesker

Conversational systems handler ikke kun om en computers evne til at forså den menneskelige stemme. Conversational system handler også om kommunikationen mellem systemerne. Kommunikation, der ikke kun interagerer ved hjælp af tekst og tale, men også ved hjælp af syn, lyd og følelser. Det handler om at ”forstå” alle de elementer, der er på spil i en menneskelig interaktion. I fremtiden kan vi forvente mere slørede linjer mellem den digitale sfære og din virkelighed, vi lever i når det kommer til conversationals systems.

De virtuelle assistenter skal forbedres

Måske har du prøvet at få Siri til at skrive og sende en besked til en af dine kontakter. Hvis du har, kan du måske også nikke genkendende til, at kommunikationen ikke har været helt problemfri, for Siri kan indimellem have svært ved præcist at registrere dine ord. Men det skal være slut nu. De virtuelle assistenter er nemlig i udvikling, så de kun kan blive en endnu større del af vores fremtid. For at de kan gavne os mennesker, er det nødvendigt, at kommunikationen med den virtuelle assistent skal være effektiv. Der er derfor behov for en klar forbedring af det conversational system, der lægger til grund for interaktionen. Virksomheder som Baidu, en kinesisk internetvirksomhed, har gjort store fremskridt i nøjagtigheden af ​​conversational systems, hvor deres teknologi kan transskribere Mandarin mere præcist end et menneske kan. Yderligere er deres system universelt, hvilket vil sige, at det kan lære andre sprog så let, som det har lært mandarin, hvilket betyder, at teknologien let vil kunne blive tilgængelig for hele verdens sprog.

Hurtigere, bedre og billigere kundeservice med conversational systems

Chancerne er gode for, at du har chattet med en robot for nylig, måske endda uden at vide det. Flere og flere virksomheder bruger nemlig automatiske chatbots til at hjælpe kunder med at løse problemer hurtigt og nemt. Chatbots sparer tid og penge sammenlignet med traditionelle kundeservicecentre, som kræver menneskelige ansatte og formentlig forlader kunderne frustreret på grund af lang ventetid for at blive ekspederet. Da chatbots bliver bedre med hensyn til kunstig intelligens og empati, kan de formentlig føre til højere kundetilfredshed end deres menneskelige modparter.

Conversational systems bliver stadig udviklet og forbedret og i den kommende tid vil vi opleve markante fremskridt indenfor netop dette felt. For virksomheder kan det være værdifuldt at forstå, hvordan conversational systems kan anvendes inden for deres netop forretning. Med conversational systems har virksomheder mulighed for at forenkle forretningsprocesser og automatisere arbejdsgange. Samtidig vil det også give brugere og systemer mulighed for at have meningsfulde interaktioner, der arbejder sammen for at opfylde forretningsmål. Conversational systems kan gavne en virksomhed inden for flere områder, herunder produktivitet, kundeservice, kundeoplevelse, globalisering og samtidig være med til at sikre, at virksomheden er troværdig overfor sit brand.

Denne ordforklaring bringes til dig af iværksætter og foredragsholder Jonathan Løw. Du finder forklaringer på flere end 100 ord indenfor innovation, disruption, ledelse og innovation.

Conversational systems

Gratis månedlig inspiration

Flere end 10.000 ledere, iværksættere og ildsjæle modtager mit månedlige nyhedsbrev med artikler, videoer, links m.m. Vil du også inspireres?

Jonathan Løw
Share This