LinkedIn YouTube Vimeo SlideShare
Menu

Digital transformation

Digital transformation dækker over den forandring, der er forbundet med anvendelsen af ​​digital teknologi. Digital transformation muliggør nye former for innovation og kreativitet når transformationsfasen foregår, snarere end blot at forbedre og understøtte de traditionelle metoder.

Digital transformation er afgørende for alle virksomheder, fra de små til de helt store. Der kan være flere grunde til, at en virksomhed gennemgår en digital transformation, men langt den mest sandsynlige årsag er, at de skal. Vores samfund bliver hele tiden mere digitalt og derfor bliver det også et overlevelsesspørgsmål for mange virksomheder. Digitalisering er nemlig ikke længere blot en tilføjelsesfunktion til de eksisterende kanaler eller produkter og tjenester. Digitalisering er snarere en standardfunktion, der befinder sig i langt de fleste aspekter af kundeoplevelsen – ligesom de processer der understøtter denne. Lige så vel som overgangen til en mere digitaliseret forretning er i fokus ved den digitale transformation, lige så meget handler det også om kundeadfærden. Kunderne kræver øget digital kapacitet kombineret med ønsket om øget brugervenlighed. Derfor er kundernes krav og forventninger til virksomheden en lige så vigtig del af den digitale transformation.

Den digitale transformation imødekommer altså den kendsgerning, at teknologien er blevet centrum for vores eksistens, og der er en stigende afhængighed af digitale enheder, som vi kan bruge til at kommunikere, shoppe og i det hele taget leve vores liv med. Det er netop derfor den digitale transformation er afgørende for virksomheder, der ønsker at sikre fremtidig vækst og at opretholde kundetilfredshed og loyalitet.

Se nogle af de mange fordele ved digital transformation nedenfor:

Forbedret kundeoplevelse

En af de centrale elementer i den digitale transformation er kundens digitale oplevelse. Med digitaliseringen er det blevet muligt at skabe personaliserede oplevelser for kunderne, hvilket vil medføre øget kundetilfredshed og loyalitet.

Forbedret produktivitet

Brug af nye digitale platforme reducerer væsentligt den mængde af tid, der bliver brugt på manuelt og monotont arbejde. Og netop med den digitale transformation er det muligt at automatisere og effektivere arbejdsgange.

Reducering af omkostninger

På grund af forbedret produktivitet og forbedret kundeoplevelser kan en digitalisering af virksomhedens arbejdsgange og drift betyde omkostningsbesparelser og øget salg.

Nye indsigter

Digitalisering giver dig mulighed for at få adgang til analytiske oplysninger, der kan hjælpe dig med at udvikle forestillingen om, hvordan virksomheden fungerer. Dette kan betyde, at virksomheder kan få øjnene op for tidligere uberørte elementer virksomheden, der åbner op for nye og måske bedre forretningsmuligheder.

Denne ordforklaring bringes til dig af iværksætter og foredragsholder Jonathan Løw. Du finder forklaringer på flere end 100 ord indenfor innovation, disruption, ledelse og innovation.

Digital transformation
Share This