LinkedIn YouTube Vimeo SlideShare
Menu

Exit strategi

Hjem » Ordbog » Exit strategi

En exit-strategi er en plan for, hvordan man kommer bedst ud af en situation, hvis man skulle få brug for det.

Det kan f.eks. være en plan for, hvordan man kan afvikle sin virksomhed med et minimalt tab, hvis den er ved at gå konkurs.

Som oftest bliver begrebet dog brugt i en mere positiv kontekst, når det gælder især investorer. Her henviser exit strategi til, om virksomheden har en plan for, hvornår den på et tidspunkt kan blive solgt til en større spiller på markedet og derigennem skabe profit for både iværksætterne selv og de involverede investorer.

Nogle af de seneste eksempler herpå er salget af Onfone til TDC og iPosen.dk til Dansk Supermarked.

Denne ordforklaring bringes til dig af iværksætter og foredragsholder Jonathan Løw. Du finder forklaringer på flere end 100 ord indenfor innovation, disruption, ledelse og innovation.

Exit strategi

Gratis månedlig inspiration

Flere end 10.000 ledere, iværksættere og ildsjæle modtager mit månedlige nyhedsbrev med artikler, videoer, links m.m. Vil du også inspireres?

Jonathan Løw
Share This