LinkedIn YouTube Vimeo SlideShare
Menu

Personalisering

Hjem » Ordbog » Personalisering

Vi forlader den gamle forretningsmodel, der tilbyder standardproduktvalg og påbegynder en ny måde at skabe virksomheder på, hvor personalisering i høj grad regulerer købsprocessen.

Det kan måske virke som en helt ny bevægelse, men faktisk er det en tendens, der har været i gang i 40 år. Gennem 70’erne, 80’erne, 90’erne og begyndelsen af ​​2000’erne pegede eksperter på en fremtid for personalisering. Nu er den her.

Personalisering handler om at skabe individuelle produktvalg, der gør det muligt for en kunde at bestemme den nøjagtige specifikation af et produkt eller en tjeneste tæt på den pris, der svarer til et af de masseproducerede produkter.

Et eksempel på en virksomhed, der tilbyder personaliserede produkter er Nike. Hvis man logger ind på Nike.com for at købe en sko, har man mulighed for at tilpasse og designe sine egne sneakers med forskellige farver, teksturer, materialer, snørebånd og størrelser.

Coca-Cola er også et eksempel på en virksomhed, der har implementeret personalisering i deres produkter, hvor det er muligt at købe personlige Coca-Co-flasker med forskellige navne og ord. Hensigten med dette er at give kunderne mulighed for at vælge flasker, der måske vil opmuntre en anden type af køb – netop fordi kunden oplever en forbindelse til det personaliserede produkt.

Nike og Coca-Cola er to meget forskellige eksempler på, hvordan man kan implementere personaliserede produkter. Hvor Nike giver kunder mulighed for helt selv at designe deres produkt, skaber Coca-Cola deres personalisering ved hjælp af allerede trykte ord og navne på flaskerne.

Ved hjælp af personaliserede produkter har en virksomhed altså mulighed for at tiltrække nye typer af kunder og nye typer af køb og dermed øge omsætningen. Fordelen ved at integrere personalisering i sine produkter vil derfor være at tiltrække disse nye kunder men også at give sine eksisterende kunder en grund til at foretage gentagne køb af produkterne. Personalisering kan være med til at øge værdien af virksomheders produkter og dermed skabe stærkere produkter, der står stærkere end konkurrenternes.

Denne ordforklaring bringes til dig af iværksætter og foredragsholder Jonathan Løw. Du finder forklaringer på flere end 100 ord indenfor innovation, disruption, ledelse og innovation.

Personalisering

Gratis månedlig inspiration

Flere end 10.000 ledere, iværksættere og ildsjæle modtager mit månedlige nyhedsbrev med artikler, videoer, links m.m. Vil du også inspireres?

Jonathan Løw
Share This