LinkedIn YouTube Vimeo SlideShare
Menu

PR

Få hjælp til jeres PR af Jonathan Løw

Min baggrund for at lave PR

Jeg har arbejdet med PR og kommunikation i over 18 år. Dels som marketing- og PR-chef og dels som PR-rådgiver for både store og små virksomheder.

Min tilgang er handlingsorienteret og jordnær. Jeg bruger ikke dine penge på dyre strategier, men på handling og at skabe resultater. Det handler om at komme i medierne med de rigtige budskaber på det rigtige tidspunkt. Dét kan jeg hjælpe dig med.

Jeg har arbejdet med over 100 forskellige brands i tidens løb. Lige nu tæller mine kunder eksempelvis Edulab, Drugstars, PL & Partners, Web2media, Searchmind, GoMore m.fl. Mød nogle af mine kunder her.

​Jeg har givet et interview til TrendsOnline om min tilgang til PR.

TrendsOnline har også snakket med to af mine tidligere PR-kunder for at høre om deres erfaringer…

  • Har arbejdet med PR og personlig branding i 18 år
  • Har +35.000 følgere på de sociale medier
  • Har skaffet medieomtale i alle landets største nyhedsmedier
  • Har arbejdet med kunder som Lix.com, PL & Partners, Bog & idé m.fl.
  • Har fokus på at skabe resultater frem for at skrive lange strategier.

Sådan gør jeg i praksis:

1. Indledende snak

Vi tager en snak, hvor jeg bliver klogere på jeres baggrund, jeres produkter og services, jeres målgrupper og jeres mål/drømme.

2. Udkast til PR

Herefter laver jeg et udkast til en PR-plan. Den indeholder de nøglehistorier, jeg foreslår, at vi kommunikerer til journalisterne samt de medier, der er mest relevante for jeres målgruppe.

3. Indgåelse af aftale

Typisk indgår vi en aftale på minimum 3 måneder, men i enkelte tilfælde arbejder jeg også på enkelthistorier. Rent økonomisk kan det dog bedre betale sig for dig med en aftale, der løber over nogle måneder. PR tager tid.

4. Kontakt til journalister

Når vi er blevet enige om den endelige PR-plan, kontakter jeg journalisterne telefonisk og fortæller dem om jeres historie. Ofte beder de herefter om en uddybning over mail, og ofte kræver det mere end én mail / tlf. opkald at finde frem til den helt rigtige historie for den pågældende journalist.

5. Den direkte kontakt

Dernæst bliver du som regel kontaktet direkte af journalisten for uddybende kommentarer, interview-aftale etc.
Jeg sender derudover direkte ud for dig via Ritzau.

6. Offentliggørelse

Til sidst bringer medierne din historie, og du vil i mange tilfælde kunne mærke en umiddelbar effekt på efterspørgslen af dit produkt eller service. Nogle gange tager det dog flere historier, inden du når dertil.

Gratis månedligt overblik

Hver måned får du uden beregning tilsendt et visuelt overblik over den medieomtale, I har fået. Her kan du også se fordelingen på de forskellige typer af medier, ligesom du får direkte links til de enkelte presseklip.​

Jeg sender også uden beregning dine historier ud via Ritzaus presseservice, der går ud til samtlige danske medier og havner direkte i deres indbakke samt på deres nyhedsskærme (Wire).

Pressemeddelelser nej tak

Jeg sender aldrig pressemeddelelser ud eller spammer medierne. Det handler i sidste ende om at skabe personlige og stærke relationer og sikre journalisterne gode og relevante historier.

PR er ikke en smart genvej til reklame. Det handler om at se de gode historier, evne at formidle dem klart, tydeligt og inspirerende samt at opbygge relationer, der sætter pris på at blive kontaktet, når man har noget aktuelt og relevant på hjerte.

Pressemeddelelser nej tak

Jeg sender aldrig pressemeddelelser ud eller spammer medierne. Det handler i sidste ende om at skabe personlige og stærke relationer og sikre journalisterne gode og relevante historier.

PR er ikke en smart genvej til reklame. Det handler om at se de gode historier, evne at formidle dem klart, tydeligt og inspirerende samt at opbygge relationer, der sætter pris på at blive kontaktet, når man har noget aktuelt og relevant på hjerte.

Lad os ta’ en uforpligtende snak

Du er altid velkommen til at skrive til mig på jonathan@listenlouder.dk, hvis du ønsker en kontaktperson hos én af mine kunder og vil høre om deres erfaringer.

Kontakt mig på 28 78 54 50 eller send mig en e-mail og lad os ta’ en snak omkring dine PR-drømme, ønsker og muligheder.

Hvis det viser sig, at vi ikke er et match, så samarbejder jeg også med en række andre dygtige PR-folk, jeg kan henvise dig til. Eksempelvis kan jeg anbefale Lounge44 og Marie Louise Pedersen, som løser kommunikations-, PR- og marketingopgaver for små og mellemstore virksomheder. Du kan læse mere på Lounge44.dk.

Share This