LinkedIn YouTube Vimeo SlideShare
Menu

Unbuzz

Idéen bag UNBUZZ​

Indenfor ledelse, iværksætteri og innovation drukner vi i disse år i buzzwords. Det vil sige faglige eller tekniske ord eller begreber, som bruges af et stort antal mennesker, men som de færreste kender den præcise betydning af.

På den ene side er der næsten altid noget om et ord, når det bliver brugt i flæng. Uanset om vi taler co-creation, content marketing, digital transformation, millennials, forandringsledelse, storytelling eller omnichannel, så er dette væsentlige begreber at kende til.

På den anden side har mange af dem noget fluffy over sig, fordi de typisk bliver populære, inden der er konsensus om, hvad de præcist dækker.

Idéen bag #UNBUZZ er at bede dygtige danske ledere, entreprenører og praktikere om at komme med jordnære og handlingsorienterede bud på, hvad vi så rent faktisk kan bruge disse fluffy begreber til i vores hverdag.

En lille note: Dette projekt har intet med UNBOSS bogen at gøre, men derfor skal alligevel lyde en stor tak til Jacob Bøtter og Lars Kolind for navne- inspirationen 🙂

Bidragsydere til projektet​

  • Christian Have
  • Jesper Bove Nielsen
  • Jon Kjær
  • Kresten Schultz Jørgensen
  • Lars AP
  • Nikolaj Mogensen
  • Pernille Rasmussen
  • Rasmus Houlind
  • Stine Schulz
  • Thomas Milsted
  • Thorbjørn B. Hededal
  • Torben Ruberg
  • Torben Wiese


“Be undeniably good. No buzzword can be a substitute for that.”
– Anthony Volodkin