Blog
Coronakrisen har gjort mit universitetsstudie brugbart med 20 års forsinkelse
For 20 år siden læste jeg en kombination af litteratur og idéhistorie på Aarhus Universitet. Jeg har mange efterfølgende tænkt, hvad jeg dog i alverden lavede der, fordi afstanden imellem mit nuværende liv som selvstændig og læsningen af Kierkegaard, Sarte og...
Stop med at tænke ud af boksen. Boksen er problemet!
I Danmark er vi store tilhængere af fællesskaber. Vi etablerer klynger, netværk og iværksætterfællesskaber i ét væk. Jeg forstår godt tankegangen bag, men faktisk kan det at spejle sig i andre, der minder om os selv, være direkte skadeligt for vores innovationsevne....
Min virksomhed er 16 mio. kroner værd. Hvad med din?
For nyligt lukkede jeg en investeringsrunde i min ene virksomhed JumpStory. Vi fik tilført 4 mio. DKK i investering til en såkaldt pre-money valuation på 16 mio. DKK, og det skete efter både spændende og lange forhandlinger. Så hvad er din virksomhed værd? Efter...
Få styr på jeres DNA frem for jeres NDA’er
Jeg får jævnligt tilbud omkring investeringer eller bestyrelsesposter, hvor jeg i samme forbindelse bliver bedt om at underskrive en DNA. Jeg takker altid pænt nej og understreger, at hvis det er tilgangen til at drive virksomhed, så er jeg ikke det rette match....
Be your best, when you’re at your worst
Næsten alle virksomheder i dag er bevidste omkring vigtigheden af innovation og løbende forretningsudvikling, men de er fanget i en fælde: Nemlig troen på, at interne innovations-workshops eller brainstorm-sessions kan forløse det uudnyttede potentiale, som de nok...
Det handler ikke om idéen, men om eksekveringen
Jeg er drevet af at skabe ting, fordi det modsatte er i mine øjne at stå stille, og jeg kunne ikke forestille mig noget mere dødssygt. Hvorfor så overhovedet være til? Hvis du hører til iblandt de mange, som drømmer om at skabe et projekt eller måske endda en...
Forundring. Forandring. Forretning.
Det ligger lige for at tænke, at hvis man skal have succes med sin forretningsudvikling og innovation, så kræver det kombinationen af erfaring og talent. Det er også helt korrekt, men I skal tilføje en tredje dimension - nemlig hvad buddhisterne kalder ’a beginner’s...
Den visuelle revolution – fantasi eller virkelighed?
Billeder og videoer er i fremtiden ikke blot noget, vi tager. Det er også noget, vi skaber. Det vil fundamentalt ændre det, vi i dag kalder for sociale medier. På plussiden kan fremhæves, at det vil udvide mulighederne markant for eksempelvis marketing- og...
Der findes ikke blå oceaner. Kun et lilla verdenshav!
Bestselleren Blue Ocean Strategy lærte os, at man skal gå efter de blå oceaner. Dvs. de forretningsområder hvor næsten ingen eller meget få hajer slås om byttet og derfor ikke gør vandet blodrødt. I dag er det på tide, at vi gør op med denne forståelse og fortælling....
Når du måler på det forkerte, får du det forkerte
Hjælper de data, I måler på, til at vejlede eller vildlede jer? Hvornår er I på rette vej? Eller udtrykt på en anden måde: Måler du egentlig på de rigtige ting, når du skal sikre dig, at virksomheden om ét år fra nu når de flotte mål, som er beskrevet i jeres...